Sonntag, 23. Juli 2017

Vstávať, je tu dopingovka. Potom Sáblíková vyrazila za brazílskym snom

To tréner trojnásobnej olympijskej šampiónky Petr Novák sa nečudoval, ten rovno zúril. Toľko príležitostí komisári mali, päťdňový okno im Sáblíková ponúkla, ale oni prídu zrovna ráno v deň odchodu. "Absolútna šikanovanie!" Oboril sa kouč. "Pán Chlumský vedel, že Martina má dopingovku v Richmonde, a aj keď toto vedia, prídu napriek tomu na kontrolu."

Sáblíková však nečakané návšteve dvere predsa len pokorne otvorila. "Nemám čo skrývať, to nie je problém." Ale jej harmonogram pred vrcholom letnej sezóny sa komplikoval. Rýchlo potom ponáhľala na spoj Praha - Amsterdam - New York - Richmond, kde chce rovnako rýchlo uháňať po trati majstrovstvách sveta.

Na šampionáte, ktorý rozhodne o tom, kto pôjde za rok do olympijsk� �ho Ria.Sáblíková je odhodlaná, zvlášť keď jej prvý pokus pred Londýnom 2012 nevyšiel. "Jo, beriem to tak, že je to moja posledná šanca. Buď ju zmeškáte alebo nie. "

Pripravila sa na ňu však zodpovedne. Skôr rýchlokorčuliarska vládkyňa rozprávala, ako cez leto na bicykli nabehla možná 2 tisíc kilometrov, ľad bol pre ňu vždy prioritou. Teraz sa však pred výzvou pod piatimi kruhmi do pedálov opierala ešte viac. V Livignu, doma v Žďári.

"Tento rok mám najazdené 5,5 tisícky," pochválila sa. "A na časovke možno polovicu kilometrov. Dúfam, že to bude poznať. Snažili sme sa na tom zapracovať. "

Časovka totiž bude jediným štartom na majstrovstvách, do pretekov s hromadným štartom sa Sáblíková neodhodlá. Risk, nebezpečenstvo, zranenia, to sa jej spája so štartom v pelotóne. Preto 22.septembra vyrazí "len" do 30kilometrového teste, kde rozhoduje len sila a výdrž.

K nevôli slovenskej hviezdy však vedie prevažná časť časovky po rovine a do toho na nej straší technické zákruty. "Keď som si trať prezerala podrobne, tak mi veľmi dobre nebolo, technická pasáž bude pre mňa veľa náročná."

Aj preto sa Sáblíková spojila s reprezentačným trénerom a bývalým profíkom René Andrle, ktorý jej v tréningu odovzdával kus svojho umu. Šlapej, Šlapej, ešte nebrzdi, volal na ňu z sprievodného vozidla.V miestach, kde by ona skôr brzdila, ju on teraz hecoval k zrýchleniu. "A keď som zistila, že to ide prejsť bez šlapania, tak som to potom skúsila sa šliapaním naplno."

Presne tak totiž bude musieť v Richmonde uháňať, len desať žien v redukovanom poradí si vyjde miestenku pre olympijský závod. "Mám toho najazdené na bicykli viac, toľko sa nebojím zákrut, aj keď tie pravotočivej mi stále robia problém," pripomenula návyky z ľadového oválu. "Šancu cítim väčší, ale nepredbiehajme…"

< br>

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen